La ședință, alături de primari au participat președintele interimar al raionului, Ivan Cebotari, vicepreședintele, Ivan Orlovschi, președintele Comisiei consultative pentru economie, finanțe și buget, Oleg Cernei, secretarul consiliului raional, Mihaela Luca, șefi ai subdiviziunilor consiliului raional și ai serviciilor desconcentrate.
Dl Ivan Cebotari, a deschis ședința cu un mesaj de salut și a menționat că în ordinea de zi se află chestiuni importante care trebuie analizate minuțios de către fiecare participant.
Prima întrebare din Ordinea de zi, „Cu privire la respectarea Codului Educației al Republicii Moldova nr.152 din 17.07.2014 și a Regulamentului cu privire la organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcției de director și director adjunct, aprobat prin ordinal Ministerului Educației al RM nr.163 din 23.03.2015 în instituțiile de educație timpurie”, a fost relatată de către dna Maria Bajura, șef Direcție Educație. Dumneai a exemplificat situațiile de ocupare ilegală a funcțiilor manageriale în cadrul instituțiilor de învățămînt, a subliniat despre rolul ANACEC și a experților care evaluaează extern instituțiile de educație și a făcut apel către primari ca să preconizeze în bugetul local mijloace financiare destinate dezvoltării profesionale a cadrelor didactice.
Ulterior, Evghen Gorodenco, șef Secție Militară a adus la cunoștința edililor locali despre indicatorii scăzuți de încorporare a tinerilor în serviciul militar și a făcut un apel la intervenție operativă pentru a ridica nivelul de încorporare, menționînd posibilitatea de a executa serviciul militar și în bază de contract.
La acest subiect a intervenit președintele Comisiei consultative pentru Economie, finanțe și buget, Oleg Cernei care a spus că tinerii nu trebuie căutați prin sate ca recidiviștii, aici fiind necesar un program de informare, convigere, educație patriotică, angajare în cadrul primăriilor a persoanei care va coordona recrutarea, astfel încît să fie schimbată percepția cetățenilor față de Armata națională
Mai apoi, Octavian Banaru, șef Direcție Finanțe, a vorbit despre unele particularități la aprobarea proiectelor bugetelor locale pentru anul 2023, un accent aparte fiind pus pe lipsa resurselor financiare pentru achitarea sporului de 1300 lei. În acest context, președintele Comisiei consultative pentru Economie, fiananțe și buget, Oleg Cernei a dat citire sumele acordate Administrațiilor publice locale de nivelul I și a reiterat despre deficitul bugetar în insituțiile de învățămînt.
Spre final, Victor Baciu, specialist superior DEAI și EE, a subliniat despre consumul energiei electrice și termice și a accentuat necesitatea desfășurării unei campanii de informare „Pot controla facture” prin care se vor promova modalitățile de economisire a energiei.
Președintele interimar al raionului, Ivan Cebotari a mulțumit celor prezenți pentru participare și implicare activă în identificarea soluțiilor rezonabile pentru a veni în ajutorul cetățenilor.