Noutăți

Ministrul Educației Dan Perciun în vizită la Sîngerei

👉Astăzi într-o vizită de lucru în raionul Sîngerei s-a aflat Dan Perciun, ministrul Educației și Cercetării.
📌Vizita oficială a debutat la Consiliul raional Sîngerei, unde a avut loc întrunirea cu primarii localităților din raionul Sîngerei. La aceasta, alături de președintele raionului, Cristian Cainarian, vicepreședinții – Vera Serbușca și Ivan Cebotari au participat Deputatul în Parlamentul Republicii Moldova, Gheorghe Ichim și șeful Oficiului Teritorial Bălți al Cancelariei de Stat, Vladimir Rusu.
📌Inițial, președintele raionului, Cristian Cainarian, a salutat audiența și le-a mulțumit tuturor actorilor prezenți pentru că au dat curs invitației. Dumnealui i-a îndemnat să se expună asupra promblemelor cu care se confruntă atît în instituțiile de învățămînt cît și cele de educație timpurie.
👉Ulterior, ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun, a relatat despre inițiativele ministerului de resort, obiectivele stabilite, atragerea investițiilor pentru dezvoltarea infrastructurii în instituțiile de învățămînt, dotarea acestora cît și asigurarea cu unități de transport. Totodată, ministrul a abordat chestiunea accesului la o educație de calitate pentru toți elevii și îmbunătățirea performanței școlare, accentuînd rezultatele Republicii Moldova în cadrul Programului pentru Evaluarea Internațională a Elevilor PISA 2022. Dumnealui a reiterat că rezultatele testării indică o strânsă legătură între nivelul de pregătire al elevilor și tipul de instituție de învățământ pe care aceștia o frecventează. Astfel, elevii din școlile mai mici au obținut scoruri mai slabe decât cei din școlile mai mari. De asemenea, rezultatele au arătat că 7 din 10 elevi din mediul rural, care provin din școli cu mai puțin de 400 de elevi, nu ating nivelul minim de competență în domeniile citirii/lecturii, științelor și matematicii.
‼Ministrul Dan Perciun a discutat și despre conceptul de „Rețeaua școlilor model”, care va facilita accesul la o educație de calitate pentru un număr semnificativ de copii, inclusiv cei din mediul rural, în raionul nostru o astfel de instituție educațională fiind Liceul Teoretic „Olimp”.
👉Ulterior, oficialii au vizitat Liceul Teoretic „Ion Creangă” din satul Rădoaia, Liceul Teoretic „Olimp” și Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” din or. Sîngerei, după care s-au întîlnit cu directorii instituțiilor de învățămînt.
📣Atît în cadrul discuțiilor cu edilii locali cît și cu directorii au fost abordate diversele probleme, necesități cît și oportunități pentru sistemul educațional, precum:
✅Investiții în infrastructura școlară;
✅Accesul la educație de calitate;
✅Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice;
✅Identificarea mijloacelor financiare pentru acoperirea deficitului bugetar;
✅Posibilitatea deschiderii claselor cu program prelungit;
✅Atragerea tinerilor specialiști prin creșterea indemnizațiilor unice și burselor pentru studenții la facultățile de pedagogie;
✅Deficitul de profesori;
✅Identificarea resurselor financiare pentru creșterea salariilor cadrelor didactice;
✅Simplificarea procedurii de transfer;
✅Desfășurarea formărilor dedicate educatorilor din instituțiile de educație timpurie;
✅Dotarea grădinițelor cu echipamente TIC și mobilier;
✅Consultări publice înainte de editarea materialelor didactice;